Zimní měsíce se nezdají jako ideální doba k prodeji nemovitosti. Máme jiné starosti a radosti kolem Vánoc a novoročních oslav nebo třeba zimních dovolených na horách. K prohlídkám nemovitostí neláká ani počasí. Přesto (a právě proto) může být prodej nemovitosti v zimě dobrý nápad. Nevěříte? Tady je 12 důvodů, které vás přesvědčí – a jeden nejdůležitější na závěr k tomu.

cover zima

1. Menší konkurence

Většina prodávajících čeká s uveřejněním nabídky až na jaro. Menší počet nemovitostí na trhu ovšem znamená větší šanci, že si kupující vybere právě vaši. Trh s nemovitostmi se v současné době mění ve prospěch kupujících – jako prodávající tak můžete získat značnou výhodu, pokud zrovna vaše nemovitost bude široko daleko jediná na prodej. To se vám na jaře nepodaří

2. Vyšší cena

V každém odvětví platí, že se snižující se nabídkou produktů či služeb roste jejich cena a naopak. V praxi to znamená, že pokud je například na jaře na trhu větší nabídka nemovitostí, jejich cena klesá, protože je větší konkurence. V zimě máte tedy oproti všem vžitým názorům velkou šanci prodat váš dům nebo byt dokonce za lepších podmínek, než kdybyste prodávali v jiném období.

3. Kupci

Lidé hledající nemovitost ke koupi v zimě jsou většinou seriózní kupci. Předvánoční shon a přípravy spíše nahrávají tomu, že lidé nákup nemovitosti odkládají. Pokud tedy někdo chce kupovat v zimě, znamená to, že má vážný zájem a pravděpodobně potřebuje nutně a rychle bydlet. Je tedy i pravděpodobné, že má předschválenou hypotéku. Naopak na “realitní turisty”, kteří se hlásí na prohlídky bez skutečného zájmu o koupi, v zimě moc nenarazíte.

4. Vánoční čas

Na jaře se argumentuje sluníčkem a zelenou trávou – za prosluněného dne vypadá každá nemovitost lépe. V zimě ale můžete kouzlit s vánoční výzdobou, která dodá bytu či domu útulnou atmosféru. Krby a krbová kamna rovněž udělají daleko větší dojem než v létě.

5. Emoce

Ke konci roku mají lidé tendenci balancovat, rozmýšlet a obecně to bývá velmi emotivní období. I to vám může při prodeji nemovitosti nahrát – lidé snáze udělají tak velké rozhodnutí jakým je právě koupě domu nebo bytu.

6. Daně

Známe to všichni, kdo jsme někdy podnikali – správně proinvestovat peníze, vyrovnat příjmy a náklady nemusí být hračka a ke konci roku nastává čas, kdy to všichni musíme řešit. Mnoho lidí se tak může ocitnout v situaci, kdy pro ně bude z důvodů daňové optimalizace lepší koupit nemovitost ještě před koncem roku než například na jaře dalšího kalendářního roku.

7. Dva v jednom

Pokud prodáváte proto, abyste sami mohli koupit jinou nemovitost, máte v zimě unikátní příležitost prodat v nízké konkurenci za požadovanou cenu a na jaře, kdy konkurence stlačí ceny dolů, teprve kupovat.

8. Ušetříte si práci

Úklid, přípravné práce a homestaging jsou samozřejmě zásadní i v zimě – rozhodně ale nemusíte řešit, že nemáte posekanou trávu na zahradě. Věnovat se můžete pouze interiérům.

9. Rychlost prodeje

Už samotné vyřízení hypotéky a financování bude v zimě rychlejší než v jiném období právě proto, že se nerealizuje tolik obchodů a v bankách díky tomu mají volnější ruce. A jen samotný fakt, že kupci mají menší výběr, pro vás znamená, že nebudou objíždět další a další nemovitosti a dlouze se rozhodovat.

10. Důkaz o kvalitě domu

Pokud je dům pohodlný v zimě, velmi pravděpodobně v něm bude příjemně i v létě. S prodejem v zimě odpadají časté obavy kupujících týkajících se komfortu a technických parametrů jako je například zateplení či izolace. Kupující se mohou sami přesvědčit, že funguje vytápění a v domě nebo v bytě je příjemně a útulno i v mrazivých podmínkách.

11. Jste středem zájmu

Pokud prodáváte v době, kdy se děje méně prodejů, tak na vás mají všichni vice času – nejenom makléři, ale také jejich právníci, odhadci, hypotéční poradci, fotografové… zkrátka všichni, které budete při procesu prodeje potřebovat. Celý proces díky tomu poběží jako na drátkách.

12. Internet roční období nemá

Lidé, kteří chtějí opravdu koupit, kontrolují on-line nové nemovitosti na trhu každý den. Navíc je to přesně ta činnost, která se dá provozovat i za studeného či nevlídného počasí. Pokud máte dobrou online prezentaci, ještě o něco více zvyšujete svou šanci, že v zimě najdete seriózního kupce a prodáte svou nemovitost za skvělou cenu.

Nepřesvědčilo vás těchto 12 pádných argumentů? Pak přidáváme ještě jeden poslední a nejdůležitější bod! Pokud chcete prodat nemovitost, znamená to, že jste se rozhodli, že je to tak pro vás či vaši rodinu nejlepší. A pokud tomu tak je, pak není důvod řešit roční období – vaše potřeby jsou přeci vždy „až“ na prvním místě.